2019. márc. 11.

manzart 2019







2019 elején is folytattam kicsit a képregényes workshopolást, a tavalyi szárnypróbálgatáshoz képest sokkal célorientáltabban, fixebb tematikával, lehatárolt keretekkel ÉS főleg szem előtt tartva, hogy a résztvevők kb. minden alkalommal ténylegesen képregényt rajzoljanak, mindegy, hogy milyen rajztudással, de képregénynek nézzen ki. Korábban több alapozás jutott, de aztán nem sok képregény született. Ezen változtatni akartam, főleg a sűrű hiányzások miatt is, szóval azt szerettem volna, hogy minden alkalommal valami apró, de kézzelfogható eredmény jöjjön létre, ezekhez igazítottam a feladatokat is, a képregénykészítés egy-egy szegmensét előtérbe helyezve (példa: korábban a hangeffekt feladat sima betűrajzolás volt, most viszont konkrétan képregénybe, szituációba kellett helyezni).
Segítség gyanánt kb. minden alkalomra vittem előre gyártott blank képkockás papírokat is, mindig kicsit más felfogásban elkészítve, vagy a méret, vagy az elrendezés vagy a képkockaszám volt eltérő. Elég vegyes volt a korcsoport, 12-15 évesek és pár 30-as, de ez nem jelentett gondot (20-asok nem voltak), jó volt a csapat, rendesen dolgoztak. Kvázi alapszabály volt, hogy készítsen mindenki firkás thumbnail vázlatot is, ami a tervezés egyik legfontosabb eleme és örültem, hogy ezt elég sokan követték. A forgatókönyvírásba nem nagyon mentünk bele, mert az eleve egy külön szakma és külön workshop kéne rá. Ezért nem is volt terv pl. egy hosszabb volumenű (neadjisten folytatásos) történet kitalálása, ami blokkokat is tud okozni + kevés az idő rá, így maradt a sok mini gyakorló képregény. És ez szerintem sikerrel járt, jól haladtak.
Az órákon én is rajzoltam, ezeket osztom meg itt most. A feladatok közt volt figuraterv, plánozás, zoom, naplóképregény, zin-hajtogatás stb. Töprenkének a szövegét leszedtem, túlságosan magánjellegű lett. Az utolsó fotó pedig az INZSDÁN látható amúgy, egy csokor a teljes '18-19-es manzartos firkálásaimmal.
Ez egy jó kör volt.

Nincsenek megjegyzések: