2010. jan. 10.

Spellman akták

Nemrég készítettem egy borítótervet a Konkrét könyvek kiadó számára, Lisa Lutz Spellman akták c. krimijéhez. Ez egy sorozat, az első rész karácsony előtt jelent meg. Egy családi nyomozóirodáról szól, ahol a családtagok ráadásul egymás után nyomoznak (én még nem olvastam, de majd egyszer). A külföldi borítók általában csak a fő karaktert, Izzy-t jelenítik meg, kicsit "kozmós" stílusban, tőlem ezzel szemben azt kérték, hogy az egész családot rajzoljam le, kicsit rajzfilmesre véve, de úgy, hogy közben vegyem figyelembe azt is, hogy a célcsoport főleg lányokból fog állni. Ki volt adva hát a feladat, íme néhány skicc. Főleg a fejekre koncentráltam, egész alakos figuratervekre úgy döntöttem, a borítóhoz nem lesz szükség.

Végleges, félalakos karaktertervek a családról.Az elfogadott borítóterv készülésének fázisai: ceruzás skicc, filctollal kihúzott verzió, színpróbák. A címhez fonthasználat helyett inkább terveztem egy logószerű címtipót. Morcosakra vettem első körben a figurákat, az egymásra gyanakvásos hangulatot erősítendő, de ezen lazítani kellett, úgyhogy ezért kaptak végül barátságosabb, bizalomgerjesztőbb arckifejezéseket. A szakadt Ray nagybácsi pedig végül kimaradt (talán majd egy folytatásban előkerül...). Izzy-nek csak a kezét látjuk, a nagyítóval.
A végleges, vektorizált borító, terítve. A hátsó borítón engedélyezett a morc: Izzy-nek láthatóan sok mindennel tele van a törpje, nem véletlenül van elszeparálva a borítón látható, fotón megörökítődött családi idill hamis valóságától, amiről majdan leplek fognak hullani, ha minden igaz (ha majd tényleg elolvasom már ezt a könyvet:))./külön köszönet Fehér Zoltánnak a segítségéért/

Nincsenek megjegyzések: